dijous, 5 d’abril del 2018

Per entendre la unitat didàctica "El cicle de l'aigua", l'alumne ha de conéixer les característiques de l'aigua i els seus estats.

Quines són les característiques de l'aigua?



https://www.tn8.tv/ciencia/424028-descubren-dos-fases-distintas-densidades-agua-liquida/



  • En primer lloc, és insípida ja que no té gust a res.
  • En segon lloc, és inodora perquè no fa olor.
  • Finalment, és incolora ja és transparent.

Quines són els seus estats?


  • Podem trobar-la en estat líquid, com per exemple, en els rius o mars.


http://bonviuretrek.blogspot.com.es/2015/06/hidratacio-sense-riscos-o-metodes-per.html


  • En estat sòlid, com el gel o la neu.

https://pt.depositphotos.com/8983561/stock-photo-three-ice-cubes.html

  • En estat gasós, com a l'aire.


https://sites.google.com/site/aiguaalaterramedi/home/els-estats-de-l-aigua


Amb l'ajuda d'images com les anterior, l'alumne pot fer-se una idea i comprendre les característiques i els estats. 



També es pot emprar l'ús de comparacions de manera que els puga reconéixer i diferenciar més fàcilment. Per exemple: l'aigua en estat sòlid com un glaçó, l'aigua en estat gasós com el vapor d'aigua, l'aigua en estat líquid com els rius, els llacs, etc.




L'alumne pot experimentar a casa amb ajuda dels seus pares, pot observar com es desfà un glaçó i es converteix en líquid, pot calfar aigua dins d'un recipient al foc   i veure com es converteix en vapor d'aigua, i així, comprovar d'una forma pràctica la informació que se li ha introduït a classe. 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.