En aquesta tercera
entrada vull fer referència a la metodologia que podem aplicar a la unitat
didàctica. És a dir, com adreçar-nos als alumnes de 3er de primària a
partir dels recursos que disposem.
En pimer lloc, els
alumnes necessiten motivació. Si estan dispostos a aprendre, més productiva
serà la classe i més coneixements adquiriran. Si a més a més, s'empra la
metodologia TILC (Tractament integrat de llengua i continguts), els
alumnes aprendran els continguts de l'assignatura de manera conjunta i
simultània a la llengua vehicular. Per últim, si afegim l'ús de les TIC (Tecnologies
de la informació i la comunicació), els avantatges del procés
ensenyament-aprenentatge es veurà beneficiat en aspectes com:
- El desenvolupament d'habilitats de pensament crític en el maneig de la informació.
- La potenciació de l'esperit emprenedor.
- La millora de les habilitats d'expressió oral.
- L'afavoriment del paper actiu de l'alumne.
- La millora en el rendiment acadèmic.
En conseqüència, la interrelació
de tots aquests aspectes propiciaran que l'activitat a l'aula siga de
participació més activa, més productiva i, en definitiva, més eficient per a
l'aprenentatge.
En resum, podem crear activitats que integren motivació, metodologia TILC i ús de les TICs. Un exemple és el següent:
- Viatge d'una gota d'aigua: Inclusió d'un vídeo que narra el viatge que fa una gota d'aigua des de que s'evapora del mar fins que hi torna de nou. Els alumnes amb l'ajuda dels ordinadors, veuen i escolten aquesta història que els introduix d'una manera molt visual el procés del cicle de l'aigua.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.