divendres, 6 d’abril del 2018




En aquesta tercera entrada vull fer referència a la metodologia que podem aplicar a la unitat didàctica.  És a dir, com adreçar-nos als alumnes de 3er de primària a partir dels recursos que disposem. 

En pimer lloc, els alumnes necessiten motivació. Si estan dispostos a aprendre, més productiva serà la classe i més coneixements adquiriran. Si a més a més, s'empra la metodologia TILC (Tractament integrat de llengua i continguts), els alumnes aprendran els continguts de l'assignatura de manera conjunta i simultània a la llengua vehicular. Per últim, si afegim l'ús de les TIC (Tecnologies de la informació i la comunicació), els avantatges del procés ensenyament-aprenentatge es veurà beneficiat en aspectes com:


  • El desenvolupament d'habilitats de pensament crític en el maneig de la informació.
  • La potenciació de l'esperit emprenedor.
  • La millora de les habilitats d'expressió oral.
  • L'afavoriment del paper actiu de l'alumne.
  • La millora en el rendiment acadèmic.

En conseqüència, la interrelació de tots aquests aspectes propiciaran que l'activitat a l'aula siga de participació més activa, més productiva i, en definitiva, més eficient per a l'aprenentatge.

En resum, podem crear activitats que integren motivació, metodologia TILC i ús de les TICs. Un exemple és el següent:


  1. Viatge d'una gota d'aigua: Inclusió d'un vídeo que narra el viatge que fa una gota d'aigua des de que s'evapora del mar fins que hi torna de nou. Els alumnes amb l'ajuda dels ordinadors, veuen i escolten aquesta història que els introduix d'una manera molt visual el procés del cicle de l'aigua. 



            exemple: https://www.youtube.com/watch?v=_MfRfCTmw7w


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.